Welcome to Our Website

Kafe ve restoranda fiyatlar ‘fahiş’ çıktı

Yüzde 82,1’lik kesim kafe ve restoran işletmecilerinin enflasyonu bahane ederek fiyat yükselttiklerini ve bunu fırsatçılığa çevirdiklerini düşünüyor. Fiyatların “makul” bulanların oranı ise yalnızca %6.1 oldu. Geçtiğimiz hafta sonu sosyal medyada yükselen “boykot” çağrılarına ilişkin verilerde ise katılımcıların %47,6’sı boykotu çözüm olarak görürken, %24’ü kısmen işe yarayacağını, %28,2’si ise bir karşılığı olmadığı görüşünde. 

Hesap pişmanlığı! 

Areda Piar araştırma şirketinin, 1.100 kişinin katılımıyla gerçekleştirdiği çalışmaya göre, %66,2’lik kesim geçen yıla göre kafe ve restoranlarda ‘yeme-içme’yi azalttı. Araştırmaya göre son 1 ayda, tek seferde bir kişi için ödenen en yüksek fiyat 553 TL oldu. Katılımcıların %33’ü hesabı ödedikten sonra pişmanlık, %11’i endişe, %3,2’si memnuniyet, %2,3’ü mutluluk, %2’si hafiflik ve %1,9’u da tatmin duygusu yaşadığını belirtiyor. 

Sosyalleşme görülüyor 

Türk halkının %23,8’i dışarıda kafe veya restoranlara gidip yiyip, içmeyi bir sosyalleşme aracı olarak görüyor. 

Araştırmaya göre, %17 dışarıda yeme-içmeyi bir kolaylık; %14,3 zorunluluk, %9,8’i lezzet aracı, %8,6’sı rahatlama ortamı, %1,6’sı yeni bir keşif, %1,2’si için ayrıcalık olarak görüyor. 

Katılımcıların %61,5’i restoran veya kafelere ağırlıklı olarak çay, kahve veya meşrubat içmeye, %49,4’ü akşam yemeğine, %32’si öğle yemeğine, %21,4’ü kahvaltıya ve %12’si alkollü içecekler tüketmeye gidiyor. ● HABER MERKEZİ 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir